Hem Om Amiga Vårt erbjudande Kampanjer Aktuellt Kataloger Reklamation Kontakt
Logga in
Amiga AB

Reklamation

Reklamation kan göras om produkten är trasig eller har en dold skada. T.ex. kartongen är hel och oskadd men innehållet är trasigt. Synliga transportskador anmäles direkt till transportbolaget när du har upptäckt transportskada vid leverans.
Reklamationsärende och eventuella felskick ska anmälas till oss senast inom 10 arbetsdagar från det att du har mottagit dina varor.
Det är kundens ansvar att kontrollera levererade varor så att mottagen leverans är korrekt och intakt.

För att vi ska kunna behandla er reklamation måste en reklamation anmälas genom att
Klicka här för att komma till reklamationsblankett. (öppnas upp i nytt fönster)

Ladda ner, spara och fyll i blankett digitalt direkt och maila oss på claim@amigaab.se
Alternativt ladda ner, spara och skriv ut din blankett. Scanna in den och maila oss.
Vi kontaktar dig via mail när vi behandlat din reklamation.
Vänligen kontrollera skräppost/spamfilter innan ni kontaktar oss angående obesvarad reklamation.

Bifoga blanketten tillsammans med varan det gäller när du fått klartecken att skicka varan till oss.

Vid reklamation skall alltid ordernr eller fakturanr anges!


Skador eller fel som uppstått som enligt tillverkaren räknas som handhavandefel, fel som uppstått efter inkoppling, som inte genom kontroll kan bevisas vara fel på produkt, godkännes ej.
Det är den behöriga elektrikerns ansvar att kontrollera att arbetet är korrekt utfört, att kontrollera att rätt produkter är installerade på rätt sätt.
Detta gäller oavsett omständigheter.

Vi ersätter inga kostnader för arbete som krävs för att byta ut den felaktiga/defekta produkten.

Om ni mottagit en vara ni inte beställt, skall den returneras till oss i nyskick, i annat fall godkänns inte reklamationen.
Felbeställning från kund krediteras med 70%
Felleverans av Amiga krediteras med 100%
Specialbeställningar eller artiklar som utgått krediteras ej.

Samtliga varor omfattas av 12 månaders garanti om ej annat anges.
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav löses ej ut.
Vid godkänd reklamation ordnar vi returfrakt. Vid retur pga felbeställning eller motsvarande står kunden för frakten.

Kontakta oss på claim@amigaab.se