Hem Om Amiga Vårt erbjudande Kampanjer Aktuellt Kataloger Reklamation Kontakt
Logga in
Amiga AB

Reklamation

Reklamation kan göras om produkten är trasig eller har en dold transportskada. Synliga transportskador anmäles direkt till transportbolaget när du har upptäckt transportskada vid leverans.

För att vi ska kunna behandla er reklamation måste en reklamation anmälas.

Skador eller fel som uppstått som enligt tillverkaren räknas som handhavandefel, fel som uppstått efter inkoppling, som inte genom kontroll kan bevisas vara fel på produkt, godkännes ej.
Det är den behöriga elektrikerns ansvar att kontrollera att arbetet är korrekt utfört, att kontrollera att rätt produkter är installerade på rätt sätt.
Detta gäller oavsett omständigheter.

Dolda transportskador och eventuella felskick ska anmälas till oss senast inom 10 arbetsdagar från det att du har mottagit dina varor.
Det är kundens ansvar att kontrollera levererade varor så att mottagen leverans är korrekt och intakt.

Vi ersätter inga kostnader för arbete som krävs för att byta ut den felaktiga/defekta produkten.

Om ni mottagit en felaktig vara (fel mot vad du har beställt) skall den returneras till oss i nyskick, i annat fall godkänns inte reklamationen.

Vid reklamation skall alltid ordernr eller fakturanr anges.

Kontakta oss på info(a)amigaab.se